Flame został opracowany według koncepcji skrzydła bez kompromisów – to połączenie wytrzymałego skrzydła przeznaczonego do dynamicznego lotu nurkowego, dynamicznych ślizgów w przechyle z własnościami klasycznej paralotni, przy wysokim współczynniku biernego bezpieczeństwa. Analiza wynikająca z rozwoju najbardziej kultowych małych skrzydeł w branży doprowadziła do powstania nowego typu skrzydeł w swojej własnej kategorii. FLAME w pozycji zaciągniętych trymerów utrzymuje wypłaszczony lot, co pozwala na przeskoki nad płaskim terenem, a także na spokojniejsze latanie na żaglu przy mniejszym wietrze, zachowując się podobnie do tradycyjnej paralotni z dużym marginesem bezpieczeństwa biernego. Z całkowicie odpuszczonymi trymerami, FLAME ma znacznie większą prędkość nurkowania, a dynamika i wydajność skrzydła wzrasta. Rozwiązania konstrukcyjne zaczerpnięte są z naszych speedwingów.
Lepszą kontrolę nad skrzydłem osiągnęliśmy miedzy innymi dzięki wyważeniu konstrukcyjnemu pomiędzy długością linek nośnych (są krótkie) a długim zakresem działania sterówek.
Co pozwoliło na:
- pewność i pełną kontrolę podczas startu z trudnych spotów,
- precyzję sterowania i prowadzenie przypominające znacznie mniejsze skrzydła,
- pełną kontrolę przy bardziej zaawansowanych manewrach w locie,
- wszechstronność lotu wymagającą połączenia nurkowania zwinności, stabilności i szybkich reakcji,
- płynniejsze zatrzymywanie energii i wyjątkową prędkość Barrel Roll do zrobienia nawet w największych rozmiarach,
- pilotowanie bez nadmiernego stresu w zróżnicowanych warunkach, także podczas turbulencji,
- wysokie ciśnienie wewnątrz skrzydła, zapobiegające podwinięciom.
Rozmiar | 8 | 9 | 11 | 13 | 16 | 19 |
Powierzchnia płaska m2 | 8 | 9 | 11 | 13 | 16 | 19 |
Ilość komór | 33 | 33 | 33 | 33 | 33 | 33 |
Taśmy | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
Trymer cm | 10 | 10 | 10 | 10 | 10 | 10 |
Rozpiętość płasko m | 5,9 | 6,3 | 6,8 | 7,3 | 8,1 | 8,8 |
Doskonałość projekt AR | 3,2 | 3,2 | 3,2 | 3,2 | 3,2 | 3,2 |
Waga FLAME | 2,16 | 2,33 | 2,5 | 2,89 | 3,36 | 3,79 |
Waga FLAME LIGHT | brak | 1,67 | 1,83 | 2,04 | 2,36 | 2,68 |
Test G | 6 | 6 | 6 | 6 | 6 | 6 |
[metaslider id=”869″]