Wpisy robocze Miniwings

Skrzydła do szybkiego latania, i nie tylko…..

ABC Extreme Sports jest dystrybutorem MINIWINGS w Polsce.

W ofercie posiadamy produkty renomowanych firm Littlecloud, LEVEL WINGS i FLOW Nasza specjalność to skrzydła małych rozmiarów przeznaczone do szybkiego latania Speedflying , Speedriding i nie tylko….;-)

W zależności od Twoich umiejętności, potrzeb i chęci pomożemy w doborze idealnego sprzętu. Służymy naszą fachową pomocą, mentoringiem, a na wspólnych mitingach poznasz reguły szybkiego latania.
ABC Extreme Sports posiada Centrum Testowe, gdzie na stanie mamy kilka typów skrzydeł w kilku rozmiarach, które możesz wypróbować pod naszym nadzorem, zanim zdecydujesz się na zakup odpowiedniego sprzętu dla siebie. Zapraszamy na Miting. podlinkowany zapis na kurs

Każdy pilot z uprawnieniami PG lub Speedflying będzie mógł latać na Little Cloud.

POZIOM AObciążenie skrzydła około 3 (+/-20%) Do różnych zastosowań, odpowiednie dla 100% początkujących pilotów (nauka-szkoła, loty górskie, loty żaglowe na wydmach i w górach, termika, zloty ze szczytu, zjazdy na nartach). W porównaniu z ,,dużymi” paralotniami praktycznie nie ma skoku w utracie wysokości, jest reaktywny podczas manewrów, umiarkowana utrata wysokości podczas beczek 360°, duży zakres hamowania na sterówkach. Zbliżone prędkości do paralotni.


POZIOM B, Obciążenie skrzydeł około 4,5 (+/- 20%) Do różnych zastosowań, jak poziom A. Dobre umiejętności pilotażowe powinny umożliwiać maksymalizację wykorzystania skrzydła. Dla pilotów, którzy mają już doświadczenie w lataniu. Większe prędkości niż paralotnia.


POZIOM CObciążenie skrzydła około 6 i więcej (- 20%) Bardziej zorientowane na szybkie dynamiczne latanie. Mniejsza powierzchnia, duże obciążenie i prędkości i wynikające z tego wysokie ciśnienie wewnątrz skrzydła pozwala na szybowanie w trudnych warunkach. W konsekwencji te własności zawężają ich zastosowanie i nie pozwalają ich wykorzystywać do lotów termicznych czy przelotów górskich. Jest bardzo reaktywny podczas Barrel Roll (beczek) i wymaga dokładnego pilotażu. Dla doświadczonych pilotów, którzy często i dużo latają. Skrzydło o największej dynamiczne, z dużo większą prędkością niż paralotnia. Znacznie większa utrata wysokości podczas skręcania.

Spiruline

Kultowy Miniwing Little Cloud! Pierwsza Spiruline powstała w 2007 r i była to 16-tka, teraz legendarna Spiruline powraca w nowym wydaniu ! 

Kagoo2

Powraca w odsłonie nr. 2 ! oparty na Spiruline  jako jej lekka wersja.

PUFFIN

Soaring (latanie za żaglu) to dyscyplina latania, podobnie jak latanie Hike & Fly i Cross Country. Wydma, wzgórze, góry, trochę wiatru i gotowe !

Spiruline

Kultowy Miniwing Little Cloud! Pierwsza Spiruline powstała w 2007 r i była to 16-tka, teraz legendarna Spiruline powraca w nowym wydaniu! 

Nowa Spiruline wychodzi z zupełnie nowym designem. Nowy płat, liczba komór, profil, konfiguracja olinowania i każdy element jest nowy. Jest to podstawowe skrzydło LC, najbezpieczniejsze, gwarantujące świetną zabawę, którego możesz używać wszędzie i na każdą okazję. Pamiętaj, tylko Twoja inspiracja i umiejętności ograniczy jego możliwości. Niezależnie od tego, czy wybierasz się na wędrówkę po górach i latanie, szybujesz w wietrzny dzień na wydmach, klifie, w górach na żaglu „Soaring”, latasz termicznie, czy latasz Speed. Spiruline zapewni najlepsze doznania i maksymalną zabawę. 

Nowy układ linek i trzyrzędowe taśmy zapewnią doskonałe napełnienie w każdych warunkach. Obciążenie rozłożone wzdłuż całej rozpiętości skrzydła jest bardziej jednorodne, co skutkuje znacznie lepszym napełnianiem skrzydła przy starcie, oraz lepszymi reakcjami w burzliwym powietrzu w czasie lotu. Nowy profil, mniejsze i węższe wloty, usytuowane w dolnej części noska krawędzi natarcia, zwiększają wydajność aerodynamiczną. Skrzydło pozostaje stabilne nad głową i będzie czekało na Ciebie i na Twoją decyzję. W locie bardzo delikatne napięcie powierzchni zapewnia niewiarygodnie precyzyjną obsługę, wywołując uśmiech od ucha do ucha na Twojej twarzy w czasie lotu. Zapewnia również bardzo przewidywalną i intuicyjną obsługę. Szybko nauczysz się radzić sobie ze Spiruline.

Jeśli osiągniesz „rock’n’roll”, zdziwisz się, jakie łatwe i niesamowite jest zarządzanie energią podczas manewrów i zorientujesz się, że w tym nowym modelu możesz uzyskać efekty latania dwóch starych Spiruline, ponieważ ma bardzo szeroki zakres zastosowań! 

Jeśli chodzi o osiągi, Spiruline oferuje świetną doskonałość i bardzo dobre przemieszczanie się pod wiatr… Wszystko, czego potrzebujesz, aby dobrze się bawić w bezpiecznych warunkach. Spiruline jest dostępna w rozmiarach 14, 16 i 18m2.  Taśmy wyposażone są w trymery i speedbar. Zalecamy, aby nie wybierać rozmiaru, który jest zbyt mały dla twojego poziomu doświadczenia. Latają stosunkowo szybko, a na większym rozmiarze będziesz mógł wykonywać dynamiczne manewry z większym marginesem bezpieczeństwa. Będzie idealnym drugim skrzydłem, które wypełni Twój plecak i zapewni Ci więcej „okien wiatrowych” i będziesz mógł więcej latać. Wymagany poziom umiejętności zależy od obciążenia skrzydła. Spiruline może być stosowana w szkołach pod odpowiednim nadzorem. Pamiętaj jednak, że aby latać na dociążonym MiniWingu, musisz być minimum doświadczonym pilotem.

SPIRULINE Rozmiar141618
PŁASKA POWIESZCHNIA (m2)141618
PŁASKA ROZPIĘTOŚĆ (m)8,68,99,3
WYDŁÓŻENIE PŁASKO AR4,654,654,65
ILOŚĆ KOMÓR34
ZARKRS WAGI PILOTA (kg)55/12055/12055/120
WAGA SKRZYDŁA (kg)2,62,93,2
DOSKONAŁOŚĆ88,58,5
TEST wg. NORMYEN 926-1

Kagoo2

Powraca w odsłonie nr. 2! oparty na Spiruline jako jej lekka wersja.

Hike & Fly jest obecnie popularnym rodzajem latania, a niska waga i objętość pakowania sprawia że Kagoo2 staje się Twoim świetnym kompanem, ale nie tylko.

Dla pilotów szukających super fajnych skrzydeł, do przelotów, latania w termice, na żaglu w górach czy nad morzem. To czysty styl Miniwing!

Wysoki poziom wydajności Kagoo2 sprawia że będziesz chciał się nim bawić, a najlepszym sposobem, aby się o tym przekonać, jest latanie nim!

Zamiast konstrukcyjnych fantazyjnych sztuczek, takich jak mini żebra, kształtowanie 3D krawędzi natarcia itp., ponownie skupiliśmy się na dokładności wykonani, zmniejszenie oporów przepływu, gładkości powierzchni, aby uzyskać jak najlepiej zbalansowane skrzydło. W ten sposób możemy zaoszczędzić sporą ilość materiału, nie oszczędzając na tym, co sprawia, że skrzydło będzie trwałe w czasie (wzmocnienia, taśmy nośne…).

Pomimo świetnych osiągów w krainie małych skrzydeł, Kagoo2 pozostaje stabilny w locie, co jest kluczem do bezpieczeństwa i łatwości użytkowania. Został zaprojektowany jako typowy Miniwing: z dużym zakresem prędkości, niewiarygodnie precyzyjnym prowadzeniem i do tego z bardzo dobrym współczynnikiem doskonałości, nawet podczas lotu pod wiatr. Latając na małych rozmiarach Kagoo2 musisz być doświadczonym pilotem, tak jak w przypadku każdego mocno obciążonego skrzydła. Skrzydło to oferuje wysoki poziom bezpieczeństwa biernego dlatego większe rozmiary, mniej dociążone z powodzeniem mogą być używane przez pilotów zaczynających zabawę z Miniwing. Oczywiście z odpowiednim dopasowaniem do wagi i poziomu umiejętności.

Nowości w Kagoo2 to:

  • Nowy profil z cofniętymi wąskimi otworami wlotowymi w celu zwiększenia efektu Venturiego podczas napełniania. Rezultatem jest szybki, stały wznos skrzydła bez nadmiernego przestrzeliwania i używania nadmiernej siły. Pomaga to również zmniejszyć opór czołowy skrzydła.
  • układ 34 komór, co zgodnie z najnowszą wiedzą zapewnia najlepsze rozłożenia sił i gładkości powierzchni płata. Pozwala to również na bardzo precyzyjną obsługę i uczucie zjednoczenia się ze skrzydłem.
  • 3 rzędowe olinowanie pozwala uzyskać idealny start bez wiatru.
  • Bezoplotowe linki od góry do dołu, zwiększające prędkość skrzydła.
  • 12mm taśma Kevlar z systemem speedbar: dodatkowe gramy rekompensuje duża łatwość użytkowania, w przeciwieństwie do taśm zrobionych z linek dyneema.
  • Lekkie materiały 27gr góra i dół oraz mix 27/32gr zastosowany dla wewnętrznej struktury, dzięki czemu uzyskaliśmy optymalną wagę i objętość pakowania.
  • Krótkie pręty nylonowe usztywniające wloty.
  • Lekki i kompaktowy plecak w zestawie.
KAGOO2 Rozmiar1416182023
POWIERZCHNIA NA PŁASKO (m2)1416182023
ROZPIĘTOŚĆ NA PŁASKO (m)8,68,99,31010,4
WYDŁUŻENIE NA PŁASKO AR4,654,654,654,654,7
ILOŚĆ KOMÓR34
ZAKRES WAGI PILOTA (kg)55/12060/12060/12065/12070/125
WAGA SKRZYDŁA (kg)1,92,12,32,52,9
DOSKONAŁOŚĆ88,58,599
TEST wg. NORMYEN 926-1

PUFFIN

Soaring (latanie za żaglu) to dyscyplina latania, podobnie jak latanie Hike & Fly i Cross Country.

Wydma, wzgórze, góry, trochę wiatru i gotowe! Umożliwia “siedzenie” na niebie i podziwianie widoków, smaganie końcówką skrzydła po ziemi w szybkim przelocie albo skakanie hopkami dookoła góra dół. Takie latanie to świetny sposób na spędzanie czasu, na dobrą zabawę i szlifowanie techniki.

Puffin to seria Little Cloud przeznaczona do soaringu. Uwzględniając siłę wiatru dobieramy rozmiar skrzydła i w zależności od obciążenia skrzydło może być milutkim Puffinkiem jaki i super szybkim PUFFINEM. Następca Baby, Mini, Super i Mega Goose, łączy całe nasze doświadczenie w projektowaniu Mini-Wing z ostatnich 12 lat i jest naszym najnowszym osiągnięciem.

Dzięki społeczności Soaring Freaks w Holandii zebraliśmy doświadczenia z tysiąca godzin użytkowania w zakresie TurboSoaring uzyskując tę wyjątkową serię Glajtów, dającą radość z latania, przyklejającą uśmiech na wielu twarzach na całym świecie. Jak zawsze w LittleCloud, postanowiliśmy wypuścić skrzydło, który przewyższa swojego poprzednika!

Użyliśmy Gracchio Mk2 jako bazy roboczej, wprowadzając zmiany w projekcie, tak aby poradzić sobie z większym obciążeniem i wymogami skrzydła typu Miniwings. Dzięki mniejszej liczbie komór Puffin jest bardziej zrównoważony i bardziej przyjazny podczas startu. Mimo to, dzięki naszemu niesamowitemu profilowi, latanie i wydajność osiągnęły niebywały poziom.

Rozważnie obchodząc się z Glajtem, doświadczysz prawdziwej precyzji pilotażu i podniesiesz swój poziom Skilla. Doskonałość różni się nieco w zależności od rozmiaru, aby utrzymać maksymalną wydajność i bezpieczeństwo.

Dzięki naszemu olbrzymiemu doświadczeniu w projektowaniu Mini-skrzydeł, Puffin pozostaje niezwykle przystępny i tolerancyjny dla wielu pilotów, mimo że dane techniczne mogą wyglądać nieco ekstremalnie dla takich rozmiarów/obciążeń skrzydeł. Puffin zapewni Ci tyle radości, ile zechcesz wycisnąć!

Piloci dobierają rozmiar Glajta do zakresu wiatru, w jakim chcą latać, pamiętając, że latanie przy silnym wietrze nie ułatwia ani nie zwiększa bezpieczeństwa Glajta. Najważniejsze są tu przede wszystkim umiejętności pilota i zdrowy rozsądek!

Puffin ma DNA Little Cloud: stabilne, ostre i precyzyjne prowadzenie, duży zakres prędkości i hamowania przed punktem przeciągnięcia, niezwykle intuicyjne, ważne pasywne bezpieczeństwo…

Wprowadziliśmy kilka nowych funkcji specjalnie zaprojektowanych do korzystania na wydmach: 

System odprowadzania piasku, aby wydostawał się na zewnątrz

Na taśmach do sterówek użyliśmy bloczków ObritBlocks firmy Ronstan, ponieważ wydają się być najlepszym rozwiązaniem na piasku. 

A tak przy okazji, możesz go używać do Hike and Fly lub lotów termicznych, a jeżeli masz za dużo obciążone skrzydło możesz się przesiąść na Gracchio Mk2 który dostępny jest w rozmiarze 21, 23, 25 i 27m2.

Ja osobiście latałem na  MiniGoose (13,5 m2) przy Take Off 110 kg i było SUPER!!! I jestem przekonany że dopiero przy super szybkich zlotach proximity z letnim wykorzystaniem nartostrad. Puffin pokaże swoje prawdziwe Ja!!! Zgodnie z mottem firmy Little Cloud HappyFlying! Filmy o Puffin.

PUFFIN Rozmiar10131619
PŁASKA POWIERZCHNIA (m2)10,513,2516,2519
WYDŁUŻENIE NA PŁASKO AR5,255.315,315,45
ILOŚĆ KOMÓR49
ZAKRES WAGI PILOTA (kg)60/10060/10060/11060/120
POZIOM PILOTAEXPERTEXPERT
ADVANCED
ADVANCEDADVANCED
INTERMEDIATE
TEST wg. NORMYEN 926-1

Uprzęże Little Cloud

LEVEL WINGS

FLAME

Został opracowany według koncepcji skrzydła bez kompromisów – to połączenie wytrzymałego skrzydła przeznaczonego do dynamicznego lotu nurkowego, dynamicznych ślizgów w przechyle z własnościami klasycznej paralotni. Przy wysokim współczynniku biernego bezpieczeństwa. Analiza wyciągnięta z rozwoju najbardziej kultowych małych skrzydeł w branży doprowadziły do ​​powstania nowego gatunku skrzydeł w swojej własnej kategorii.FLAME w pozycji zaciągniętych trymerów utrzymuje wypłaszczony lot, co pozwala na przeskoki nad płaskim terenem a także na spokojniejsze latanie na żaglu przy mniejszym wietrze. Zachowując się podobne do tradycyjnej paralotni z dużym marginesem bezpieczeństwa biernego. Z całkowicie odpuszczonymi trymerami FLAME ma znacznie zwiększą prędkość nurkowania a dynamika i wydajność skrzydła wzrasta. Rozwiązania konstrukcyjne zaczerpnięte są z naszych Speedwingów. 

Lepszą kontrolę nad skrzydłem osiągnęliśmy, miedzy innymi dzięki, wyważeniu konstrukcyjnemu pomiędzy długością linek nośnych (są krótkie) a długim zakresem działania sterówek.

Co pozwoliło na:

  • pewność i pełną kontrolę podczas startu z trudnych spotów
  • precyzję sterowania i prowadzenie przypominające znacznie mniejsze skrzydła
  • pełną kontrolę przy bardziej zaawansowanych manewrach w locie
  • wszechstronność lotu wymagające połączenia nurkowania zwinności, stabilności i szybkich rekcji
  • płynniejsze zatrzymywanie energii i wyjątkową prędkość Barrel Roll do zrobienia nawet w największych rozmiarach. 
  • pozwala na pilotowanie w zróżnicowanych warunkach także podczas turbulencji bez nadmiernego stresu 
  • wysokie ciśnienie wewnątrz skrzydła zapobiega podwinięciom
Rozmiar8911131619
Powierzchnia płaska m28911131619
Ilość komór333333333333
Taśmy333333
Trymer cm 101010101010
Rozpiętość płasko m5,96,36,87,38,18,8
Doskonałość projekt AR3,23,23,23,23,23,2
Waga FLAME2,162,332,52,893,363,79
Waga FLAME LIGHTbrak 1,671,832,042,362,68
Test G666666

FLAME LIGHT

Został opracowany zgodnie z koncepcją lekkiego skrzydła, ale nie za wszelką cenę. I nie jest to najlżejsze z lekkich skrzydeł. Niewielki wzrost wagi został poświęcony na rzecz trwałości. Między innymi zastosowano taśmy nośne 12 mm a nie taśmy z linek dyneema. Ułatwia to bardzo obsługę podczas ciasnych startów, na zmęczeniu i w grubych rękawiczkach. Główne linki nośne pozostają w oplocie.  Po z tym FLAME LIGHT posiada wszystkie niesamowite cechy FLAME.

Rozmiar911131619
Powierzchnia płaska m2911131619
Ilość komór33
Taśmy3
Trymer cm10
Rozpiętość płasko m6,36,87,38,18,8
Doskonałość projekt AR 3,2
Waga FLAME LIGHT 1,671,832,042,362,68
Load test G6

FIZZ Opracowany od podstaw, tak aby był najbardziej intuicyjnym i przystępnym w lataniu skrzydłem do Speedridingu na rynku. Priorytetem w projektowaniu FIZZ-a było skonstruowanie skrzydła „łatwego” na ziemi, jak i w locie. Przeznaczony dla pilotów na wszystkich poziomach, w szczególności przy mniejszych obciążeniach do nauki Speedflyingu, po zaawansowane loty Seedridingowe połączone z nartami na mniejszych, szybszych skrzydłach. Wysoka stabilność i bezpieczeństwo bierne w turbulencji w połączeniu z niezwykle progresywnym zakresem sterówek i hamowania zapewniają komfort i szeroki zakres użytkowania. FIZZ jest skrzydłem dla pilotów zaczynających zabawę z małymi skrzydłami, a bardziej zaawansowanym pozwoli podnosić Skia z większym marginesem bezpieczeństwa. Nigdy nie zapominaj że są to małe, szybkie i niebezpieczne skrzydła.

Rozmiar8,51011,51314,3
Powierzchnia m28,51011,51314,3
Komory1919191919
Taśmy22222
Trymer cm55555
Rozpiętość płasko m5,55,96,36,77,0
Doskonałość płasko3,53,53,53,53,5
Doskonałość projekt 2,62,62,62,62,6
Waga skrzydła1,721,922,122,232,35
Certyfikacja G

Fury 

W opinii specjalistów Fury to skrzydło mające wyznaczać nowe trend w lataniu Speedridingowym. Powinno stać się nowym odniesieniem dla skrzydeł tej klasy Najbardziej „Narciarskie” skrzydło, które kiedykolwiek stworzyliśmy. Niezrównana dynamiczna wydajność Fury przesuwa granice. Zaawansowana konstrukcja, geometria skrzydła wraz z linkami daje niezwykłe osiągi i pozwala na kontrolowany lot z dużymi prędkościami  Układ taśm nośmy zoptymalizowany pod kątem sterowania tylnymi taśmami dla lepszej kontroli kąta szybowania i szybkości nurkowania.

Według François Bona jest to obecnie jedno z najszybszych i najbardziej nurkujących skrzydeł do Speedridingu dostępnych na rynku

Rozmiar8910,2
Powierzchnia m28910,2
Komory262626
Taśmy3 3 3
Trymer cm+/- 10 +/- 10 +/- 10
Rozpiętość płasko m5,35,76,1
Doskonałość na płasko3,63,63,6
Doskonałość projekt2,72,72,7
Certyfikacja G668

Uprząż LEVELWINGS

FLOW

YOTI 2 to więcej zabawy!

To udoskonalenie oryginalnego Yoti. Nowy profil z nowym kształtem skrzydła w połączeniu z nowymi taśmami nośnymi spowodowały równomierne rozłożenie naprężeń na komorach. W efekcie dało to Yoti2 większą stabilność przy mniejszych kątach natarcia. Niesamowita obsługa, z której znany jest oryginalny Yoti, pozostaje taka sama.

Yoti2 to mini paralotnia zaprojektowana do latania między innymi w wymagającym powietrzu, jej kompaktowa obsługa i zabawna charakterystyka sprawią, że poczujesz się komfortowo szybując w silnym wietrze nad klifami na wybrzeżu lub startując z trudnych startowisk górskich po dobrej wędrówce.

Profil i Shark nose został starannie zaprojektowany, aby zapewnić najlepszą kombinację odporności na podwinięcia, stabilności w przechyle i komfortu w locie. Taśmy nośne wyposażone są zarówno w trymery, jak i speed system. 

Trymer daje szeroki zakres dostosowania się do warunków okna pogodowego jak i dopasowania charakterystyki paralotni do własnego stylu latania.

Profil samostateczny można osiągnąć po zwolnieniu („otwarciu”) trymerów, co spowoduje, że skrzydło będzie głębiej nurkowało w zakrętach, a tym samym jeszcze bardziej zwiększy odporność na podwinięcia w ekstremalnych warunkach. Zastosowany Speed ​​System może się przydać w sytuacji, gdy jest potrzeba chwilowego zwiększenia prędkość.

Dzięki nieco dłuższym linkom prowadzenie Yoti2 jest bardzo zabawne i precyzyjne. 

W locie Yoti2 zachowuje się bardzo podobnie do normalniej paralotni dlatego nie będziesz miał problemu w dynamicznych zakrętach (wing over) a nawet lataniu w termice. Z drugiej strony możesz zrobić to wszystko co normalną paralotnią bez konieczności „dostosowywania się” do MiniWings.

Czynnik zabawy był kluczowym elementem filozofii projektowania Yoti2. Mamy nadzieję, że podczas latania tym pięknym skrzydłem będziesz miał tyle radości, co my.

Rozmiar15171921
Powierzchnia płaska m215171921
Powierzchnia projekt m2 13,0314,6816,5918,33
Rozpiętość płaska m 8,579,129,7710,27
Rozpiętość projekt m7,057,4788,43
AR płasko5
AR projekt3,813,833,863,88
Cięciwa Max
Ilość komór37
masa skrzydła3,55 (2,15)*3,70 (2,4)*4,05 (2,65)*4,3 (2,85)*
waga do startu Take Off55-160
TEST wg. NORMY EN 926-1
  • * waga skrzydła Yoti 2 Light

YOTI 2 LIGHT

Posiadając wszystkie niesamowite cechy Yoti2. Lite jest przeznaczony dla pilotów, którzy poszukują maksymalnej łatwości użytkowania na ziemi i zwinności w powietrzu. Wędruj i lataj. Silny wiatr i termiczne loty XC, Yoti2 Lite jest zdolny do wszystkiego.

Ważący zaledwie 2,15 kg (15 m2), Yoti2 Lite jest najbardziej wszechstronnym skrzydłem w naszej ofercie, idealnym towarzyszem podróży. Szybkość i stabilność na bardzo stabilnym profilu Shark Nose oraz zaskakująco wydajny kąt schodzenia i właściwości lotu w termice czynią go bardzo uniwersalnym skrzydłem. Yoti2 Light to niewielka objętość do spakowania w połączeniu z łatwymi właściwościami startowymi sprawia, że ​​jest to idealne skrzydło na weekendowe wędrówki w góry a także na latanie typu Run & Fly czyli wbiegnięcie na najbliższe wzgórze, górę w celu szybkiego zlotu.

Puść wodze fantazji, Yoti2 Lite będzie tam z Tobą aby to urzeczywistnić!

Rozmiar15171921
Powierzchnia płaska m215171921
Powierzchnia projekt m2 13,0314,6816,5918,33
Rozpiętość płaska m 8,579,129,7710,27
Rozpiętość projekt m7,057,4788,43
AR płasko5
AR projekt3,813,833,863,88
Cięciwa Max
Ilość komór37
masa skrzydła2,15 (3,55)*2,4 (3,70)*2,65 (4,05)*2,85 (4,3)*
waga do startu Take Off55-160
TEST wg. NORMY EN-926-1
  • * masa Yoti 2

SPEEDFLYING

Speedflying to sport stworzony przez paralotniarzy, którym było za wolno i  spadochroniarzy swooperów, którzy nie chcieli być uzależnieni od samolotu, i żeby mieć wysokość poszli w góry. To odmiana Miniwings polegający na lataniu w górach, gdzie po wystartowaniu z nóg lecimy bez kontaktu z ziemią aż do lądowania. Do latania używa się skrzydeł o powierzchni od 10 do 19 m2, które osiągami zbliżają się do klasycznych paralotni.

Tom stworzył firmę Litte Claud, która od wielu lat w szczególności specjalizuje się w skrzydłach do SpeedFlying

W ostatnich latach wszystkie trzy dyscypliny Miniwings przechodzą dynamiczny rozwój, gdzie ich konstrukcje, osiągi i powierzchnie nośne przenikają się wzajemnie na granicy ich zastosowań. I i czasem odnoszą się bardziej do obciążenia skrzydła jako wyznacznika stopnia zaawansowania pilota niż do konkretnej kategorii Miniwings.

Holendrzy i Duńczycy byli pierwszymi którzy jako bez górzyste kraje nadmorskie do latania na Miniwigs wykorzystali wydmy. Tworząc Soaring, Turbosoaring jako swoistą nadmorką odmianę Speedflyingu.

Za nimi poszły inne kraje europejskie mające doskonałe warunki geograficzne. Takie jak Portugalia z cudownymi klifami, Francja z miedzy innymi słynną Dune du Pyla, czy Szwecja z przepiękną linią brzegową w Kaseberga.

W Polce tereny do latania SF pokrywają się z niektórymi startowiskami paralotniowymi zarówno w górach jak i na nad morskich klifach czy w starorzeczach rzek z uwzględnieniem odpowiedniego nachylenia stoku i „czystego” przedpola do lądowania. Najważniejszymi w nich są Bezmiechowa, Dziwiniacz, Żar, Kasina Wielka, Siewierka, Janowiec, Trzęsacz, Jastrzębia Góra, Pińczów.

SPEEDRIDING

Speedriding jest to stosunkowo młoda dyscyplina, będąca połączeniem narciarstwa z lataniem na Miniwigs gdzie mamy dosyć częsty kontakt z podłożem. Narodziła się w krajach alpejskich na początku 2000 r. Prekursorami światowego Speedridingu było trzech przyjaciół Mathias Rotten, Antoine Montant i Francois Bon. i to on stworzył LEWEL WINGS . Skrzydła tu stosowane mają powierzchnię około 8-14 m2. Spośród całej rodziny Miniwigs skrzydła do Speedridingu mają najbardziej poskromione własności lotne na rzecz uzyskiwania największych prędkości, kątów zejścia – zlotu i prędkości nurkowania. Wynika to także z zastosowania najmniejszych powierzchni tych skrzydeł.

Jak zacząć zabawą zabawę???

NIE JEST TO SPORT DLA WSZYSTKICH

  • na pewno musisz dobrze jeździć na nartach, Ci który jeżdżą freeridig-owo będą mieli łatwiej
  • doświadczenie w zimowej poza trasowej turystyce górskiej np. skituring mile widziane
  • powinieneś mieć doświadczenie paralotniowe lub spadochronowe typu Swoop
  • na pewnym etapie rozwoju powinieneś pomyśleć o kursie lawinowym i udzielania pierwszej pomocy

W związku z tym że Speedriding jest najbardziej ekstremalną formą Miniwigs. Zalecane jest aby doświadczenie ze skrzydłem budować etapowo.

  • A- etap wejściowy to paralotnie, spadochrony Swoop
  • B- etap pośredni Speedflying to przedzimowy okres przygotowawczy
  • C- etap docelowy, czyli wisienka na torcie z nartami
    • C 1 dal początkujących i zaawansowanych Fizz
    • C 2 dla expertów Fury na tym etapie oni dokładnie wiedzą o co chodzi

ABC Extreme sports jest przedstawicielem skrzydeł Level Wings do Sperdridinu w Polsce.

Chcesz zacząć uprawiać Speedriding, zacznij od Speedflying zamraszamy na mitingi.

HIKE & FLY

Hike & Fly to odmiana paralotniarstwa polegają a na połączeniu turystyki górskiej z lataniem na skrzydle o powierzchni około 16-25< m2 w zależności od wagi pilota. To paralotnie w których rozwiązania konstrukcyjne, użyte materiały, linki, taśmy nośne, uprząż oraz cały sprzęt dodatkowy podporządkowane są filozofii light.

Dlatego Kagoo2 jest doskonałym wyborem.

Waga i objętość sprzętu mają kluczowe znaczenie podczas wędrówki w górę i każdy gram się liczy. Bo na taką eskapadę zabieramy ze sobą także wodę, jedzenie, śpiwór, mini apteczkę itp. i wiadomo zawsze finalnie i tak plecak sporo waży.

ABC Extreme Sports

Dziwisz się, co robi latająca świnka w logo ? Dla nas to nic dziwnego ! Po prostu wierzymy, że każdy może latać ! 
Dlatego Power Pigs jest siłą napędową ABC Extreme Sports.

W tym miejscu znajdziesz wszystko co potrzebujesz wiedzieć o lataniu !! Zapiszesz się na kurs podstawowy, szkolenie udoskonalające lub instruktorskie. Zdobędziesz dużo nowej i potrzebnej wiedzy, a nawet z naszą pomocą zakupisz sprzęt do latania.
Strona poświęcona jest różnym odmianą sportów ekstremalnych, a w szczególności: Skydiving (spadochroniarstwo); Paragliding (paralotnia); Miniwings (Speedriding / Speedflying) …

 

 

SKYDIVING

Trafiając na stronę ABC Extreme Sports z pewnością wiesz co to jest spadochroniarstwo. Skoki z wysokości 4000m z samolotu, z szybowca, balonu lub innego statku powietrznego.

  • Chcesz zacząć przygodę ze skokami ?
  • Jesteś studentem – uczniem skoczkiem ?
  • Nadszedł czas na uzyskanie świadectwa kwalifikacji ?
  • Może jesteś doświadczoną osobą, która planuje zostać instruktorem ?

Wiedz, że trafiłeś w idealne miejsce ! To właśnie tutaj znajdziesz potrzebną pomoc, zapiszesz się na odpowiednie szkolenie i zdobędziesz potrzebne kwalifikacje do uprawiania tego sportu.

KURS PODSTAWOWY AFF

ŚWIADECTWO KWALIFIKACJI PJ B, PJ C, PJ D

SZKOLENIA INSTRUKTORSKIE

SKOCZNE WYJAZDY

 

 

 

 

 

ABC Tunel Flying

Tunel aerodynamiczny to forma treningu dające najlepsze odczucia realnego skoku spadochronowego.

Profesjonalne, metodyczne, indywidualne treningi pozwolą na perfekcyjne opanowanie swobodnego latania:

Poziom A
– AFF to uwertura do prawdziwego skakania, opanowanie 5 poziomów, które będziesz miał na kursie spadochronowym.

– Come back to jump- czyli reaktywacja skoczków do skakania

– Funy flying – zabawa w tunelu dla dzieci, młodzieży i dorosłych

Poziom B

– Nauka kontrolowanego przemieszczania się w powietrzu 

– Przygotowanie do Świadectwa Kwalifikacji

Poziom C

– SF-2, SF-3 układy dwójkowe i trójkowe 

– Przygotowanie do drużyn SF-4

– Podstawy Free-Fly